dietetyczne tiramisu z borowkami fit odchudzone

Tiramisu to cudowny deser, przepyszny, ale jednocześnie dość tłusty i kaloryczny. Dlatego pomyślałam sobie, że warto byłoby go trochę odchudzić, tak żeby mógł gościć w menu trochę częściej niż raz na jakiś czas. I chyba się udało. Jedna porcja ma niecałe 300 kcal, więc całkiem niewiele. A do tego aż 23 g białka, dzięki temu takim deserem możecie się najeść 🙂

Składniki na 1 porcję:

  • 6 podłużnych biszkoptów do tiramisu
  • 150 g jogurtu naturalnego typu skyr (można zamienić na jogurt roślinny/serek waniliowy)
  • 2 łyżeczki erytrolu
  • 1/2 łyżki kakao ciemnego
  • 100 g borówek (można zamienić na inne owoce, np. truskawki, maliny, jagody)
  • espresso/mocna kawa do moczenia biszkoptów

Przygotowanie:

Wskazówka – biszkopty wyjmij od razu po włożeniu do kawy, w przeciwnym wypadku będą zbyt miękkie.

  1. Przygotuj espresso/mocną kawę do moczenia biszkoptów. Odstaw do wystudzenia.
  2. Weź 3 biszkopty, każdy po kolei zamocz szybko w kawie i ułóż na dnie pucharka/szklanki.
  3. Wyłóż na to połowę jogurtu wymieszanego z erytrolem, posyp częścią kakao, ułóż pozostałe namoczone w kawie biszkopty. Polej resztą jogurtu, posyp kakao i borówkami. Odstaw do lodówki na kilka godzin.

Jedna porcja zawiera:

285 kcal; 23 g białka; 2,2 g tłuszczu; 43 g węglowodanów; 4 g błonnika

dietetyczne tiramisu z borowkami fit odchudzone
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *