Zauważyłam, że trudno znaleźć w sklepach dobre lody, które nie zawierają mleka. Próbowałam kiedyś jednej marki, ale ilość cukru mnie powaliła. Na szczęście internet nie zawodzi i można znaleźć fajne przepisy na domowe lody, także te bezmleczne*. Ostatnio często używam mleka kokosowego, więc wolałam tym razem użyć innej bazy. W tej roli świetnie sprawdziło się tofu. Koniecznie miękkie, które pozwoli uzyskać aksamitną konsystencję. No i ma mniej kalorii. Lody możecie podać z owocami, orzechami lub nawet w wafelku. Dodatkowym atutem deseru jest kaloryczność – 2 gałki lodów wg tego przepisu mają 157 kcal, podczas gdy tradycyjne 245 kcal.

Składniki na 8 porcji po 2 gałki:

  • 400 g miękkiego tofu naturalnego
  • 90 g syropu klonowego
  • 90 g masła orzechowego
  • 60 g kakao niesłodzonego
  • 100 g mleka roślinnego (użyłam sojowego)
  • szczypta soli dla podbicia słodkiego smaku

Użyj miękkiego tofu. Pozwala uzyskać lepszą konsystencję lodów i ma mniej kalorii.
Wrzuć wszystkie składniki do blendera i miksuj na wysokich obrotach, aż osiągniesz gładką konsystencję. Przelej do pojemnika (np. pojemnik do przechowywania żywności) i wstaw do zamrażarki. Co 1-2 godziny mieszaj lody, żeby nabrały pulchnej konsystencji bez kryształków lodu. Podawaj z owocami lub orzechami.

lody czekoladowo-orzechowe bez mleka
czekoladowe lody bez mleka wegańskie
czekoladowe lody bez mleka wegańskie

*Oryginalny przepis pochodzi z fanpage Polsoja