Dziś zapraszam Was na trzecią część mojego małego eksperymentu. Dla niezorientowanych szczegóły i cel opisałam w pierwszej części wpisu:

CZY ZDROWE ODŻYWIANIE JEST DROGIE? PODSUMOWANIE MOICH TYGODNIOWYCH WYDATKÓW

Zapraszam Was także do przeczytania drugiej części:

CZY ZDROWE ODŻYWIANIE JEST DROGIE? PODSUMOWANIE WYDATKÓW Z TYGODNIA DRUGIEGO

W tym tygodniu diety upolowałam na promocji kilka produktów:

  • marchew – 1,99 zł/kg
  • mandarynki – 3,89 zł/kg
  • winogrona – 4.99 zł/kg
  • makrela wędzona – 11,90 zł/kg
  • granat – 1,99 zł/szt
  • mango – 2,99 zł/szt
  • kiwi – 0,89 zł/szt

Zostało mi jeszcze awokado, które kupiłam w poprzednim tygodniu, więc postanowiłam zrobić deser czekoladowy z mandarynkami (polecam, jest pyszny!).  W planie ujęłam naleśniki z prażonymi jabłkami, więc żeby usprawnić sobie gotowanie, przygotowałam większą ilość naleśników i część zużyłam do tortilli z kurczakiem.  Moim hitem z tego tygodnia jest wspomniany deser z awokado, sałatka z winogronem, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła i jaglanka z polewą kakaowo-miodową. 

czy zdrowe odzywianie jest drogie czy zdrowe odzywianie jest drogiedarmowy jadlospis do pobrania

TYDZIEŃ 3 JADŁOSPIS


darmowy jadlospis do pobraniakliknij w obrazek żeby zobaczyć w lepszej jakości

 

Dzień pierwszy:

Śniadanie: makrela z pieczywem

II Śniadanie: sałatka z winogronem i ciecierzycą

Obiad: orzechowy makaron z brokułem

Kolacja: pudding ryżowy z jabłkiem i cynamonemdarmowy jadlospis do pobrania

 

Dzień drugi:

Śniadanie: kanapki z pastą z ciecierzycy

II Śniadanie: sałatka z winogronem i ciecierzycą, z poprzedniego dnia

Obiad: orzechowy makaron z brokułem, z poprzedniego dnia

Kolacja: tortille (naleśniki z obiadu) gryczane z kurczakiem, banan

 

Tego dnia przygotowałam więcej naleśników gryczanych, żeby część zużyć do obiadu z 2 kolejnych dni. 

darmowy jadlospis do pobrania

Dzień trzeci:

Śniadanie: kanapki z pastą z ciecierzycy, z poprzedniego dnia

II Śniadanie: czekoladowy deser na bazie awokado z mandarynkami

Obiad: naleśniki gryczane z prażonymi jabłkami – do prażonych jabłek użyłam soku, który wycisnęłam z 5 pomarańczy

Kolacja: tortille z poprzedniego dnia

darmowy jadlospis do pobrania

 

Dzień czwarty:

Śniadanie: owsianka z bananem i masłem orzechowym

II Śniadanie: koktajl

Obiad: naleśniki z poprzedniego dnia

Kolacja: razowe grzanki ze szpinakiem i jajkiem, z piekarnika

 

darmowy jadlospis do pobrania

Dzień piąty:

Śniadanie: pancakes szpinakowe na mleku sojowym (w wersji tradycyjnej można zastąpić kefirem)

II Śniadanie: sok

Obiad: kurczak z piekarnika z ryżem i brokułami

Kolacja: zielona zupa krem z pulpetami wołowymi i grzankami

darmowy jadlospis do pobrania

 

Dzień szósty:

Śniadanie: kasza jaglana z kiwi

II Śniadanie: koktajl z ogórkiem i pomarańczą

Obiad: kurczak z poprzedniego dnia

Kolacja: zupa krem z poprzedniego dnia

 

darmowy jadlospis do pobrania

Dzień siódmy:

Śniadanie: omlet ze szpinakiem i pomidorkami koktajlowymi

II Śniadanie: smoothie

Obiad: pęczotto ze szpinakiem, orzechami i suszonymi pomidorami

Kolacja: kasza jaglana z bananem i kakaowo-miodowym sosem

 

darmowy jadlospis do pobrania

Cały jadłospis razem z przepisami i wyliczonymi kaloriami znajdziecie tutaj

jadłospis 7 dniowy do pobrania. 

Ile to kosztowało?

Tradycyjnie przy wyliczaniu wydatków uwzględniłam jedynie składniki które byłyby niezbędne do przygotowania porcji dla 1 osoby, wg następujących kategorii::

  • OWOCE I WARZYWA – 52,9 zł
  • TŁUSZCZE (np. olej rzepakowy, oliwa z oliwek, masło, olej kokosowy) – 2,85 zł
  • PRODUKTY ZBOŻOWE (mąki, makarony, ryże, płatki owsiane, kasze) – 5,66 zł
  • ORZECHY I ZIARNA (orzechy włoskie, migdały, siemię lniane, pestki dyni, pestki słonecznika, masło orzechowe, kakao) – 13,77 zł
  • NAPOJE (soki, mleka roślinne) – 7,3 zł
  • PIECZYWO – 3,83 zł
  • NABIAŁ (u mnie głównie jajka i sery) – 7,13 zł
  • MIĘSO – 11,6 zł
  • RYBY I OWOCE MORZA 2,14 zł
  • POZOSTAŁE (np. mleczko kokosowe w puszce, dżemy, sosy, pesto, czekolada gorzka, miód lub syropy) – 3,89 zł

ile kosztuje zdrowe odzywianieProcentowy rozkład wydatków na poszczególne kategorie produktów w ciągu 7 dni

 

Po zsumowaniu wszystkich produktów, które zostały wykorzystane do przygotowania posiłków dla 1 osoby, wyszło mi 111 zł za 7 dni. Szczegółowe wyliczenia z konkretnymi produktami znajdziecie w pliku excela, do pobrania tutaj:

pobierz wyliczenia z trzeciego tygodnia

 

Dzisiaj to wszystko, w następnym tygodniu zapraszam Was na ostatnią część serii, w której znajdziecie podsumowanie tygodnia 4 oraz całego eksperymentu, wraz z moimi wnioskami i przemyśleniami.