Dziś zapraszam Was na drugą część mojego małego eksperymentu. Dla niezorientowanych szczegóły i cel opisałam w pierwszej części wpisu:

CZY ZDROWE ODŻYWIANIE JEST DROGIE? PODSUMOWANIE MOICH TYGODNIOWYCH WYDATKÓW

 

W tym tygodniu diety udało mi się upolować awokado po 1,99 zł/szt. Stąd jego spore ilości w diecie. Jest też trochę więcej mięsa niż poprzednio, dużo zup i przepyszny zamiennik nutelli, zrobiony z awokado i kakao, który jest moim faworytem jeśli chodzi o posiłki z poniższej listy. W połączeniu z pieczywem i mieszanką owoców mrożonych to prawdziwa petarda.

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

W weekend zainspirowałam się kuchnią meksykańską, stąd tacosy z kurczakiem i awokado. Przymknęłam oko na składy i użyłam gotowych tortilli, ale myślę że spokojnie można przygotować podobne od podstaw. Oprócz awokado na promocji kupiłam także granat (1,99zł/szt), szpinak, jabłka i banany, reszta produktów obliczona jest wg standardowych cen. Nie przedłużając, przejdźmy do posiłków z całego tygodnia oraz do najważniejszego, czyli podsumowania kosztów. 


Czy zdrowe odżywianie jest drogie
kliknij w obrazek żeby zobaczyć w lepszej jakości

 

Dzień pierwszy:

Śniadanie: kanapki z hummusem i jajkiem na twardo

II Śniadanie: sałatka ziemniaczana ze szpinakiem i burakiem

Obiad: dorsz z zielonym pesto, fasolką i kaszą

Deser: pieczone jabłko cynamonowe z orzechami (znacie je w poprzedniego tygodnia)

Kolacja: zupa krem z zielonego groszku i fasoli

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

 

Dzień drugi:

Śniadanie: kanapki z hummusem i jajkiem na twardo

II Śniadanie: ziemniaczana sałatka z poprzedniego dnia

Obiad: tacosy z kurczakiem i guacamole

Deser: pieczone jabłko cynamonowe z orzechami

Kolacja: zielona zupa z poprzedniego dnia

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

 

Dzień  trzeci:

Śniadanie: kanapki z awokado i pomidorem

II Śniadanie: ciasto z batata

Obiad: kaszotto meksykańskie z kurczakiem, fasolą i kukurydzą

Deser: banan

Kolacja: ostatnia porcja zupy z poprzednich dni

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Dzień czwarty:

Śniadanie: kokosowy omlet z granatem i polewą czekoladową

II Śniadanie: kawałek ciasta z batata

Obiad: druga porcja kaszotto z poprzedniego dnia

Deser: koktajl owocowy

Kolacja: zupa z soczewicy

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Dzień piąty:

Śniadanie: jajko zapiekane w awokado

II Śniadanie: ostatni kawałek ciasta

Obiad: makaron z mięsem mielonym i sosem pomidorowym

Deser: brak

Kolacja: zupa z poprzedniego dnia

 

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Dzień szósty:

Śniadanie: chleb z domową „nutellą” i mrożonymi owocami imitującymi dżem

II Śniadanie: sałatka z grillowaną brzoskwinią

Obiad: ryż z ciecierzycą w sosie orzechowym

Deser: koktajl

Kolacja: zupa

 

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Dzień siódmy:

Śniadanie: kanapki z pastą z zielonego groszku i papryką

II Śniadanie: sałatka z grillowaną brzoskwinią

Obiad: druga porcja ryżu z ciecierzycą

Deser: koktajl ogórkowo-pomarańczowy

Kolacja: zupa

Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Cały jadłospis razem z przepisami i wyliczonymi kaloriami znajdziecie tutaj

jadłospis 7 dniowy do pobrania. 

Ile to kosztowało?

Tak jak poprzednio, przy wyliczaniu wydatków uwzględniłam jedynie składniki które byłyby niezbędne do przygotowania porcji dla 1 osoby.  Produkty znów podzieliłam na następujące kategorie:

  • OWOCE I WARZYWA – 60,7zł
  • TŁUSZCZE (np. olej rzepakowy, oliwa z oliwek, masło, olej kokosowy) – 2,96 zł
  • PRODUKTY ZBOŻOWE (mąki, makarony, ryże, płatki owsiane, kasze) – 2,36 zł
  • ORZECHY I ZIARNA (orzechy włoskie, migdały, siemię lniane, pestki dyni, pestki słonecznika, masło orzechowe, kakao) – 9,97zł
  • NAPOJE (soki, mleka roślinne) – 7,42 zł
  • PIECZYWO – 6,41 zł
  • NABIAŁ (u mnie głównie jajka i sery) – 5,45 zł
  • MIĘSO – 8,6 zł
  • RYBY I OWOCE MORZA 5,59 zł
  • POZOSTAŁE (np. mleczko kokosowe w puszce, dżemy, sosy, pesto, czekolada gorzka, miód lub syropy) – 8,24 zł
Czy zdrowe odżywianie jest drogie

Procentowy rozkład wydatków na poszczególne kategorie produktów w ciągu 7 dni

Po zsumowaniu wszystkich produktów, które zostały wykorzystane do przygotowania posiłków dla 1 osoby, wyszło mi 117,7 zł za 7 dni. Szczegółowe wyliczenia z konkretnymi produktami znajdziecie w pliku excela, do pobrania tutaj:

pobierz wyliczenia z drugiego tygodnia

 

Co się zmieniło w porównaniu z poprzednim tygodniem? W zasadzie koszty rozłożone na poszczególne kategorie nie uległy dużym zmianom. Znów prym wiodą owoce i warzywa. Wydałam nieco więcej na mięso, ale nie są to ilości mające duże znaczenie. Mniej z kolei zapłaciłam za produkty z kategorii pozostałe, pewnie dlatego że użyłam mniej miodu i nie potrzebowałam mleczka kokosowego do żadnej potrawy. Łącznie na jedzenie przeznaczyłam ok. 20 zł mniej niż w pierwszym tygodniu. Dzisiaj to wszystko, a w przyszłą środę zapraszam Was na kolejną część wpisu i podsumowanie tygodnia 3.