Sporządzenie przepisu na puszystą, drożdżową pizzę bezglutenową nie jest wcale prostym zadaniem. Spody bez glutenu przeważnie nie są tak wyrośnięte jak te tradycyjne. Kluczem do sukcesu są odpowiednie proporcje mąk bezglutenowych, i takie właśnie znalazłam na Kwestii Smaku.  Wypieki bezglutenowe rządzą się swoimi prawami i zazwyczaj nie są tak elastyczne jak te z pszenicą. Dlatego nie przejmujcie się, jeśli na początku ciasto będzie nieco rzadkie i klejące – po kilkunastu minutach zmieni swoją teksturę. Jeśli będziecie mieć problem z wałkowaniem, po prostu połóżcie na wierzch papier do pieczenia – to sporo ułatwia. Pizza po wypieczeniu jest chrupiąca z zewnątrz i puszysta w środku. Bardzo przypomina swój glutenowy odpowiednik. Dodatki i przyprawy dobierzcie wedle swojego gustu, tak jak najbardziej lubicie 😉

 

Bezglutenowa puszysta pizza
Porcje 4
Oceń
Drukuj
Spód
  1. 120 g szklanki mąki ziemniaczanej
  2. 75 g mąki ryżowej (drobno zmielony w blenderze surowy ryż)
  3. 50 g mąki z ciecierzycy (drobno zmielone suche nasiona ciecierzycy)
  4. 50 g szklanki mąki owsianej (drobno zmielone płatki owsiane)
  5. 2 łyżeczki cukru na zaczyn
  6. 1/4 szklanki mleka na zaczyn + 1/4 szklanki do ciasta
  7. 30 g drożdży
  8. 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
  9. 1 łyżeczka soli morskiej
  10. 2 łyżki oliwy
  11. 2 białka jajek
sos
  1. 1 łyżka oliwy
  2. 1/2 małej cebuli
  3. 1 ząbek czosnku
  4. 1 puszka (400 g) krojonych pomidorów
  5. 1/2 łyżeczki cukru
  6. sól i świeżo mielony pieprz
  7. Przyprawy - wg uznania przyprawa do pizzy lub własna mieszanka (oregano, bazylia, czosnek, majeranek)
Dodatki
  1. wg uznania, u mnie podsmażone pieczarki, mozzarella i świeży szpinak
Przygotowanie
  1. Przygotuj zaczyn - drożdże rozpuść w 1/4 szklanki ciepłego (nie gorącego, i nie zimnego) mleka, dodaj cukier i 1 łyżkę mieszanki mąk bezglutenowych. Przykryj ściereczką i odstaw na 15 minut do wyrośnięcia.
  2. W tym czasie wymieszaj wszystkie mąki z solą i siemieniem lnianym.
  3. Dodaj zaczyn do mąki, wymieszaj. Następnie dodaj oliwę i białka. Ciasto będzie dość rzadkie, nie przejmuj się tym - po czasie zgęstnieje. Wyrabiaj ciasto kilka minut, następnie przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 30 minut.
  4. Przygotuj sos - podsmaż pokrojoną cebulkę i czosnek na oliwie. Dodaj resztę składników i gotuj na małym ogniu aż większość wody odparuje. Zmiksuj blenderem na gładki sos.
  5. Przygotuj blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Podziel ciasto na dwie części, z każdej rozwałkuj placek średnicy ok. 26 cm (najlepiej wałkuj przez papier do pieczenia, żeby się nie kleiło). Odłóż spody do wyrośnięcia na 30 minut.
  6. Rozgrzej piekarnik do 230 stopni C. Piecz spód 3 minuty, następnie wyjmij z piekarnika, posmaruj sosem, posyp dodatkami i serem. Zapiekaj 6-7 minut.
powiedz dietom nie https://www.powiedzdietomnie.pl/

Puszysta pizza bezglutenowa Puszysta pizza bezglutenowa

Puszysta pizza bezglutenowa