Coraz mocniej zakochuję się w owsiance. Powoli odkrywam na jak wiele sposobów można ją przygotować. Niedawno przyszło mi do głowy wymieszanie jej z…tofu. Brzmi dziwnie i niesmacznie? Może i tak, ale wierzcie mi że jest przepyszne, zwłaszcza z musem owocowym! Poza tym dodatek tofu to świetny pomysł na wzbogacenie śniadania w białko, szczególnie jeśli nie jemy nabiału. Przepis podzieliłam na bazę (czyli tę dolną, jasnoróżową warstwę z tofu) i na dodatki – możecie dorzucić to, na co macie ochotę. Ja miałam chwilę, więc polałam zmiksowanymi owocami (banany i jagody z mlekiem kokosowym), a na wierzch dodałam chrupiące migdały i wiórki kokosowe. Kto rano się spieszy, może po prostu dorzucić garść truskawek i kilka orzechów, też będzie smacznie. Lub zalać owsiankę musem dzień wcześniej. A i co ważne – owsianka robi się praktycznie sama przez noc w lodówce, nie trzeba jej rano gotować. Wystarczy rano wyjąć i dodać to, na co mamy ochotę.

Nocna owsianka z tofu (źródło białka)
Porcje 2
Oceń
Drukuj
Baza
  1. 5 łyżek płatków owsianych górskich
  2. 1 łyżka nasion chia
  3. około 150 ml mleka kokosowego (z kartonu)
  4. 180 g tofu naturalnego (1 kostka)
  5. szczypta soli
  6. 1 kopiasta łyżeczka cukru waniliowego lub szczypta prawdziwej wanilii
  7. 2 łyżeczki miodu lub syropu
  8. 6 truskawek mrożonych
Dodatki
  1. mus owocowy: 1 banan zmiksowany z ok. 100 g dowolnych owoców leśnych i ok. 100 ml mleka kokosowego
  2. posypka: 2 łyżki pokruszonych migdałów i 2 łyżka płatków kokosowych
Przygotowanie
  1. Tofu zmiksuj z truskawkami, mlekiem, miodem, cukrem waniliowym i solą. Zalej płatki owsiane i nasiona chia. Wymieszaj, odstaw na noc. Rano dorzuć dodatki - ja polałam musem owocowym i posypałam migdałami z wiórkami kokosowymi.
powiedz dietom nie https://www.powiedzdietomnie.pl/
Nocna zdrowa dietetyczna owsianka z tofuNocna zdrowa dietetyczna owsianka z tofuNocna zdrowa dietetyczna owsianka z tofuNocna zdrowa dietetyczna owsianka z tofu