Powoli zaczynamy sezon na szparagi, co mnie niesamowicie cieszy. Szparagi są dość łatwe w obróbce i wszechstronne. Zrobicie z nich zupę, dodatek do makaronu czy ugrillujecie z dodatkiem oliwy. Co ciekawe są uważane za jeden z najsilniejszych afrodyzjaków 😉 Korzystajcie więc z sezonu, bo niestety trwa dość krótko (od kwietnia do końca czerwca).

 

makaron ze szparagami fit przepis

Makaron ze szparagami i pomidorkami koktajlowymi
Porcje 3
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 200 g makaronu penne pełnoziarnistego
  2. 1 łyżka oleju
  3. 300 g zielonych szparagów
  4. 3 ząbki czosnku
  5. 250 g pomidorków koktajlowych
  6. garść szpinaku
  7. świeża bazylia do posypania
sos
  1. 1 duże jajko
  2. 50 g mozzarrelli
  3. szczypta soli
  4. szczypta czarnego pieprzu
Przygotowanie
  1. Ugotuj makaron al dente w dużej ilości słonej wody.
  2. W dużej misce połącz za pomocą trzepaczki sól, pieprz i jajko. Dodaj pokrojony drobno ser i wymieszaj.
  3. Odłam twarde końce szparagów, łodygi dokładnie opłucz pod bieżącą wodą. Pokrój na około 4 cm kawałki.
  4. Rozgrzej olej na głębokiej patelni, dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodaj szparagi i smaż 2 minuty. Następnie dodaj przekrojone na pól pomidorki i szpinak. Trzymaj na ogniu kilka minut aż szpinak zwiędnie, a pomidorki będą miękkie. Cały czas mieszaj.
  5. Dodaj na patelnię mieszaninę jajka z serem i odcedzony makaron. Wszystko dokładnie wymieszaj, pogrzewając jeszcze chwilę. Podawaj od razu, możesz posypać świeżymi ziołami (np. bazylią lub tymiankiem).
Wskazówki
  1. W celu pozbycia się zdrewniałych końców, lekko złam szparagi po stronie przeciwnej do główki.
powiedz dietom nie https://www.powiedzdietomnie.pl/
makaron ze szparagami fit przepis

makaron ze szparagami fit przepis

makaron ze szparagami fit przepis

makaron ze szparagami przepis

makaron ze szparagami fit przepis