Jakiś czas temu odkryłam w Lidlu sałatkę z kaszy bulgur i zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Jest rewelacyjna, dlatego postanowiłam zrobić podobną w domu i podzielić się z Wami przepisem. Oczywiście smak nie jest identyczny, m.in dlatego że użyłam nieco innych składników, ale koncepcja została zachowana. Kaszę bulgur wytwarza się z pszenicy, więc jeśli z jakichś względów Wam to nie odpowiada, użyjcie gryczanej niepalonej lub jaglanej.

Sałatka z kaszy bulgur
Porcje 3
Oceń
Drukuj
Łączny czas
45 min
Łączny czas
45 min
Składniki
  1. 200 g kaszy bulgur gruboziarnistej (kupicie w Tesco lub Lidlu)
  2. 100 g hummusu klasycznego (użyłam gotowego ze sklepu)
  3. 6 sztuk drobno pokrojonych suszonych pomidorów
  4. 1 natka pietruszki posiekana
  5. 1 łyżka ziół prowansalskich
Sos
  1. 2 pomidory
  2. 1/2 papryki czerwonej
  3. 1/2 małej cebuli
  4. 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku
  5. 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  6. 1/2 łyżeczki octu ryżowego
  7. 1 łyżeczka ksylitolu
  8. sól, pieprz
  9. kilka kropli oleju do podsmażenia cebuli
Przygotowanie
  1. Kaszę ugotuj na sypko - wysyp zawartość opakowania na drobne sito, przepłucz zimną wodą. W garnku zagotuj niecałe 1,5 szklanki wody. Dosyp kaszę, zamieszaj i gotuj pod przykryciem z lekko uchyloną pokrywką aż wchłonie cały płyn i będzie al'dente (w razie potrzeby dolej odrobinę gorącej wody). Gotuj mniej więcej 6-8 minut, nie mieszaj w trakcie. Po ugotowaniu ponownie przepłucz zimną wodą.
  2. Przygotuj sos - pomidory sparz i obierz ze skórki. Pokrój w kostkę, może być niedbale (będą później blendowane). Paprykę umyj, pozbądź się gniazd nasiennych i również pokrój.
  3. Cebulę pokrój w kostkę, lekko podsmaż na patelni. Dodaj pomidory i paprykę, zalej niewielką ilością wody i duś pod przykryciem na średnim ogniu, aż większość płynu odparuje (ok. 40 minut).
  4. Zdejmij sos z ognia, odstaw do lekkiego przestygnięcia. Następnie przelej do kielicha blendera, dodaj przyprawy, ksylitol i ocet, zmiksuj na gładko.
  5. Gdy wszystkie składniki przestygną, połącz je ze sobą - wymieszaj kaszę z sosem, posiekaną natką pietruszki, ziołami i pokrojonymi drobno pomidorami. Na dnie miseczki rozsmaruj hummus, na to połóż bulgur z dodatkami.
Wskazówki
  1. Przygotowanie sosu zajmuje dłuższą chwilę (a robienie go z 2 pomidorów jest niezbyt ekonomiczne), dlatego najlepiej zrób większą porcję, a następnie zapasteryzuj w słoikach - w ten sposób będziesz mieć gotowy sos do makaronu lub do następnej sałatki.
  2. Dodawaj sos do sałatki stopniowo, ponieważ może się okazać że wyszło go więcej niż powinno. Kasza nie powinna pływać w sosie, dlatego lepiej z nim nie przesadzić 🙂
  3. Sałatka najlepiej smakuje na zimno. Możesz ją zabrać do szkoły/pracy/w podróż jako lunchbox.
powiedz dietom nie https://www.powiedzdietomnie.pl/

Sałatka z kaszą bulgur i hummusem Sałatka z kaszą bulgur i hummusem

Energia

(1 porcja)

Białko Tłuszcz Węglowodany Błonnik
382 kcal 12 g 11 g 58 g 9 g