Nie możecie się zdecydować, czy ugotować zupę czy może jednak tylko drugie danie? Mam dla Was dobrą wiadomość – możecie mieć to i to, małym nakładem pracy. Z podanych składników zrobicie JEDNOCZEŚNIE kremową zupę i pyszny, gęsty sos do makaronu. To nie tylko opcja dla niezdecydowanych, ale też dla zapracowanych. Samą zupę robi się bardzo szybko (jeśli nie liczyć czasu pieczenia, ale wtedy spokojnie można zająć się czymś innym), a zrobienie z niej sosu to 10-15 dodatkowych minut. Namówiłam Was? 🙂

Składniki:

  • 4 czerwone papryki
  • 1 łyżka oleju
  • 2 cebule, posiekane
  • 3-4 ząbki czosnku, posiekane
  • 1 szklanka niesłodzonego mleka roślinnego – użyłam owsianego
  • 2 łyżki płatków drożdżowych (można zastąpić tartym żółtym serem)
  • 1 łyżka pasty sezamowej tahini (można pominąć)
  • sól i pieprz do smaku
1.Rozgrzej piekarnik do 200 stopni C. Piecz papryki (w całości) ok. 30-40 minut, aż będą pomarszczone i miejscami  brązowe.
papryka 4
2. W czasie pieczenia papryki na patelni z dodatkiem oleju podsmaż cebulę i czosnek. Zdejmij z ognia i odstaw.
3.Upieczone papryki wyjmij z piekarnika i przykryj na 15 minut folią, następnie obierz ze skórki. Pozbądź się także ogonków i gniazd nasiennych.
4.Paprykę, czosnek, cebulę, drożdże i pastę sezamową wrzuć do kielicha blendera. Zalej mlekiem. Miksuj kilka minut, aż uzyskasz gładką konsystencję. Dopraw solą i pieprzem. W tym momencie masz już gotową zupę krem.
5. Rozdziel zupę na rondel i patelnie. W rondlu zostaw zupę, którą w każdej chwili możesz podgrzać. Przed podaniem udekoruj ją świeżymi ziołami i np. mieloną papryką w proszku.
 papryka 3 papryka 2
6. Zawartość patelni (najlepiej takiej z grubym dnem) natomiast musisz zredukować, czyli trzymać kilka-kilkanaście minut na średnim ogniu, aż woda odparuje i płyn zgęstnieje. W ten sposób powstaje nam sos, który możemy doprawić solą i pieprzem, a następnie wymieszać z ugotowanym makaronem. SMACZNEGO!

papryka 1