To, co w awokado najcenniejsze to kwasy tłuszczowe. Niestety mają to do siebie, że ulegają zniszczeniu pod wpływem temperatury. Dlatego ten owoc najlepiej jeść na surowo. Można nim smarować kanapki, można zrobić guacamole, ale można też spróbować oryginalnej zupy krem bez gotowania. Jest tak prosta i szybka, że spokojnie zdążymy ją zrobić nawet na śniadanie.

Składniki (1-2 porcje):

  • 1 dojrzałe (!), miękkie awokado
  • 2 średnie jabłka, obrane
  • 1/2 małej cebuli
  • spora garść szpinaku – zostaw kilka listków do przybrania zupy
  • 2 szklanki mleka kokosowego (mleko kokosowe to nie to samo co mleczko – tego pierwszego szukajcie w kartonach, jest bardziej rzadkie)
  • szczypta ostrej papryki
  • sól i pieprz do smaku

Do przybrania:

  • listki szpinaku
  • łyżeczka pestek dyni (słonecznik lub orzechy też będą pasować)
  • opcjonalnie płatki papryki

Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gładki krem. W razie potrzeby dolej mleka lub wody. Pamiętaj, że im dłużej miksujesz zupę, tym bardziej się ogrzewa – nie podgrzej jej za bardzo, bo awokado zgorzknieje.
2. Przelej do miseczki, posyp pokruszonymi pestkami, papryką i kilkoma listkami szpinaku.