Kanapki kojarzą się nam się dość nudno – najczęściej bierzemy plaster szynki czy sera, na to pomidor i ogórek. Zdarza się, że zapominamy o jednej z najważniejszych rzeczy w zdrowym odżywianiu, czyli o różnorodności. To właśnie dzięki niej zachowujemy równowagę wszystkich składników odżywczych, a jedzenie jest dla nas przyjemnością. Dlatego jeśli jesteśmy fanami śniadań typu chleb + dodatki, warto czasem przełamać rutynę i spróbować bardziej nietypowych połączeń. To też dobry sposób na przemycenie warzyw, chociażby do jadłospisu małego niejadka. Podane w takiej formie znacznie lepiej zachęcają niż np. jako zwykła surówka.
 

1. Biały serek naturalny (polecam Bielucha) + żółta papryka + pomidor koktajlowy + warstwa serka (barwiony kilkoma kroplami soku z buraka) + ziarenka granatu

przepis na efektowne kanapki

2. Biały serek naturalny (plus szczypta kurkumy dla koloru) + plasterki jabłka + plasterki selera naciowego + rodzynki

przepis na efektowne kanapki

3. Biały serek naturalny (plus szczypta kurkumy dla koloru) + drobno pokrojone mango + pomidorki koktajlowe + pietruszka posiekana

przepis na efektowne kanapki

4. Zblendowane/zgniecione dojrzałe awokado z czosnkiem + ogórek + pomidorki koktajlowe + żółta papryka + pietruszka + pieprz cytrynowy

przepis na oryginalne kanapki

5. Biały serek zabarwiony sokiem z buraka + pomidorki koktajlowe + szczypior + ogórek + rzodkiewka

przepis na oryginalne kanapki

6.  Masło orzechowe + plasterki jabłka + cynamon + ulubione, pokruszone orzechy

przepis na oryginalne kanapki