Chałwa to smak mojego dzieciństwa, uwielbiam ją! Do tej pory kupowałam w sklepach, ale ostatnio pomyślałam sobie, że przecież mogę ją zrobić sama. To banalnie proste, a co najważniejsze to ja decyduję czym ją posłodzę i jakich użyje dodatków. Prawidłowo wykonana chałwa powinna mieć gładką konsystencję, bez widocznych ziarenek sezamu. Niestety z moim blenderem to nie takie proste, nie do końca udało mi się ją zmielić tak jak chciałam. Ale co tam, i tak jest pyszna.
Uwaga  – zdrowa, ale bardzo kaloryczna!:)
chałwa

Składniki:

  • 250 g sezamu
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 2 łyżki kakao niesłodzonego
  • laska wanilii
1. Sezam podpraż na suchej patelni do uzyskania złocistego koloru. Nie może być zbyt mocno przypieczony, bo stanie się gorzki. Cały czas mieszaj!
2. Przełóż do dużego naczynia, wciąż mieszając gorące ziarenka.
3. Gdy sezam wystygnie, wrzuć go do blendera i rozdrabniaj do czasu uzyskania gładkiej masy.
4. Dodaj kakao, ziarenka z laski wanilii i miód, ponownie zblenduj.
5. Przełóż do niewielkiego pojemnika, bardzo dokładnie ugnieć do uzyskania zbitej konsystencji.
6. Włóż do lodówki najlepiej na 24 godziny.
SMACZNEGO!
Całość zawiera:
1832 kcal; 62 g białka;  154 g tłuszczów;  75 g węglowodanów; 21  g błonnika

11 komentarzy:
  1. Psychomedic
    Psychomedic says:

    Super przepis, ale boję się go robić – w sensie, że tak mi posmakuję, że będę go ciągle jeść. A że przepis ma mało składników i jest łatwy do przygotowania to ta szansa wzrasta 😀

    Odpowiedz
  2. An na.
    An na. says:

    Czy miód wpływa na konsystencję, czy jest tylko do smaku? Jestem na diecie całkowicie bezcukrowej i nie mogę nic oprócz stewi i ksylitolu, czy jak zmiksuję sam sezam, to nadal będzie się chałwa trzymać?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *