Dziś propozycja, która nadaję się zarówno na kolację (solo) jak i na obiad, np. w towarzystwie brązowego ryżu. Szczególnie kieruję ją dla osób zabieganych, wstępne przygotowanie zajmuje kilka minut, później warzywa mogą się piec bez naszego udziału.

Cukinia odkwasza organizm, jest lekkostrawna a w 100 gramach ma jedynie… 15 kcal. 

Składniki (2 porcje):
  • 2 cukinie
  • 10 sztuk pomidorków koktajlowych
  • 50 g sera typu feta (użyłam sera Favita 12% tłuszczu)
  • 1/2 łyżki octu balsamicznego
  • sól, pieprz
1. Piekarnik rozgrzej do 200 stopni C
2. Cukinie umyj, przekrój wzdłuż na pół
3. Pomidorki pokrój w plasterki
4. Cukinie (środkiem do dołu) i pomidorki wrzuć na patelnie grillową, trzymaj 2-3 minuty
5. Ułóż cukinie w naczyniu żaroodpornym, na to połóż pomidorki, polej octem, posyp drobno pokruszoną fetą, dopraw solą i pieprzem.
6. Piecz 20 – 30 minut, aż cukinie zmiękną
7. Udekoruj liśćmi bazylii/tymianku
SMACZNEGO!
1 porcja  (dwie łódeczki – 725 g przed odparowaniem wody) zawiera:
153 kcal; 11,4 g białka;  3,8 g tłuszczów;  24,7 g węglowodanów; 7,2  g błonnika
4 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *