Ostatnio pisałam o awokado. Grzechem byłoby, gdybym nie podała Wam przy okazji przepisu na wykonaną na bazie tego owocu klasykę gatunku – guacamole. Tę pyszną pastę możecie jeść na kanapkach, grzankach czy z kawałkami świeżych warzyw. Pamiętajcie, żeby przygotować ją w niemetalowej misce, w przeciwnym wypadku owoc ściemnieje.

Składniki:

  • 2 dojrzałe, miękkie awokado
  • sok z 1/2 cytryny
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • 1 papryczka chili
  • 1/2 cebuli drobno posiekanej
  • łyżka świeżej kolendry posiekanej
  • sól, pieprz

1. Awokado przeciąć wzdłuż na pół, wydrążyć miąższ, następnie rozgnieść widelcem.
2. Dodać drobno posiekaną papryczkę i cebulę, oraz pokrojone pomidorki. 3. Skropić sokiem z cytryny, dodać kolendrę, doprawić do smaku. Najlepiej zjeść od razu po przygotowaniu 🙂

Całość zawiera:
468 kcal; 6,7 g białka; 43 g tłuszczów; 25,5 g węglowodanów; 10,6 g błonnika