Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam przepis na kolorowe, wiosenne śniadanie, pełne witamin i błonnika. Propozycja ma jedynie 250 kalorii, dlatego polecam ją raczej na II śniadanie lub deser. Jeśli chcemy zjeść ją na I śniadanie, warto dodać porcję owoców/bakalii/płatków lub niewielką kanapkę, żebyśmy czuli się syci;)

Składniki (2 porcje)

  • 1/2 szklanki płatków jęczmiennych/owsianych
  • 8 truskawek
  • 1 gruszka
  • łyżka wiórków kokosowych
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • szczypta imbiru
  • szczypta cynamonu
  • łyżka syropu z agawy lub miodu (opcjonalnie)

sniadanie owocowe z płatkami
Płatki prażymy na suchej patelni aż się zarumienią. Zdejmujemy z ognia i mieszamy z wiórkami. Masę układamy w szklankach. Dodajemy 1/2 startej na grubych oczkach gruszki. Jogurt mieszamy z imbirem i cynamonem, wlewamy do szklanek tworząc kolejną wartwę. Na wierzch układamy pokrojone truskawki i gruszki, ewentualnie polewamy syropem z agawy/miodem.