Lubicie pierogi? Pewnie że tak, kto ich nie lubi:) Osoby odchudzające się często rezygnują z produktów mącznych. Niepotrzebnie! Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam wegańską wersję ruskich. Są bardzo delikatne i lekkie, spokojnie można włączyć je do swojego jadłospisu bez obaw o dodatkowe kilogramy. Polecam uzupełnić je zdrowymi dodatkami, np. ulubioną surówką i kiełkami, polać kefirem lub jogurtem naturalnym w wersji niewegańskiej.
Składniki (ok. 50 pierogów)

Ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • Woda (tyle, ile wchłonie mąka, ok. 1,5 szklanki)
  • Łyżka oliwy z oliwek
  • sól

Farsz

  • 1 kostka tofu naturalnego (180g)
  • 4 ugotowane, obrane ziemniaki
  • 1 cebula
  • Sól, pieprz

Mąkę przesiewamy, dolewamy wodę, solimy. Ugniatamy ciasto do momentu, aż zacznie odchodzić od naczynia.
Cebulę szklimy na patelni, dodajemy do ziemniaków i tofu, rozgniatamy widelcem. Doprawiamy.
Wałkujemy ciasto (żeby się nie przyklejało, najlepiej posypać mąką)i wycinamy kółeczka czym nam wygodnie, ja użyłam szklanki. Nakładamy farsz i lepimy pierogi z babciną wprawą;) Wrzucamy na wrzącą wodę, gotujemy 3-4 minuty od wypłynięcia pierogów.