Dzisiaj szybki post – czerwony, niskokaloryczny koktajl oczyszczający. Bardzo prosty w przygotowaniu, wystarczy zblendować drobno pokrojone składniki wymienione na zdjęciu. Jeśli nie lubimy gorzkiego smaku grejpfruta, możemy użyć pomarańczy. Odpowiednia ilość cytrusów pomoże nam zniwelować potencjalnie niechciany smak buraka.


Co dają nam poszczególne składniki koktajlu?

Jabłka – zawierają mnóstwo błonnika i witaminy C, pomagają zachować młodość i szczupłą sylwetkę. Zmniejszają stężenie „złego” cholesterolu a podnoszą stężenie tego „dobrego”. Ponadto leczą biegunkę, zapobiegają zatruciom metalami ciężkimi, zmniejszają łaknienie, stabilizują stężenie cukru we krwi.
Buraki – obfite źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego rozwoju ciąży. Buraki obniżają ciśnienie krwi i chronią przed chorobami serca. Poprawiają pracę wątroby, działają lekko przeczyszczająco, uważane są za warzywo antyrakowe.
Grejpfrut – wpływa korzystnie na istniejące zmiany miażdżycowe, zmniejsza stężenie „złego” cholesterolu we krwi

Ogórek – ma właściwości oczyszczające, orzeźwiające, jest niskokaloryczny

 

7 komentarzy:
  1. Zuzanna Witkiewicz
    Zuzanna Witkiewicz says:

    Dzisiaj wypróbowałam. Świetny pomysł na przemycanie buraczka 🙂 W ogóle go nie czuć tak jak napisałaś. Super! Polecam wszystkim.

    Przy okazji mam pytanie, ponieważ ja też słyszałam, że sok z buraka powinien odstać ok. 2 godziny, co zawsze mnie zniechęcało. Czy faktycznie tak jest. Czy w przypadku całego buraka jest inaczej ?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *