Awokado to prawdziwa skarbnica witamin (A, D, E, K, PP, C). Jest bardzo tłuste, ale są to dobre tłuszcze – a dokładniej nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom „złego” cholesterolu. Awokado zapobiega chorobom układu krążenia i serca, a nawet może chronić przed nowotworami. Ponadto zawiera bardzo dużo luteiny, która wpływa korzystnie na nasz wzrok.

Polecam stosowanie tego owocu jako zamiennik masła – wystarczy utrzeć na gładką pastę sok z limonki, 1 awokado, 1/2 łyżeczki oliwy z oliwek i doprawić odrobiną soli i pieprzu. Pyszne a zarazem dużo zdrowsze od tradycyjnego masła.

Dzisiaj przygotowałam bardzo prosty koktajl z awokado i kefiru.

Potrzebujemy (2 porcje):

  • 200 ml kefiru lub jogurtu naturalnego
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka otrąb
  • opcjonalnie łyżeczka sproszkowanych alg morskich

Wykonanie:

Awokado przecinamy na pół, wyjmujemy pestkę, wydrążamy miąższ, blendujemy z pozostałymi składnikami.

1 porcja zawiera:
163 kcal; 5 g białka; 12,5 g tłuszczów; 10,2 g węglowodanów; 2,3 g błonnika

awokado koktajl pasta