Połączenie szpinaku z owocami wydaje się nietypowe, ale tak naprawdę zielone liście w tym wydaniu są niewyczuwalne, a ich piękny kolor świetnie komponuje się z czerwonymi i fioletowymi owocami. Poza tym to fajny sposób na przemycenie szpinaku w diecie osób, które za nim nie przepadają. Spróbujcie koniecznie, jeśli jeszcze nie mieliście okazji. Te małe, puszyste placki są idealne na niedzielne śniadanie, kiedy rano możemy poświęcić kilka minut więcej na przygotowanie posiłku.

Placuszki szpinakowe z owocami
Porcje 2
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 190 g płatków owsianych zmiksowanych na mąkę (lub gotowa mąka owsiana)
  2. 250 g kefiru
  3. 2 łyżki (20g) miodu lub syropu
  4. 1 dojrzały banan
  5. 1 łyżka (10 g) oleju, np. kokosowego
  6. 1-2 garści świeżego szpinaku
  7. 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  8. 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  9. 2 garści (140 g) truskawek lub innych owoców sezonowych
Przygotowanie
  1. Do kielicha blendera wsypujemy zmielone płatki owsiane, proszek do pieczenia, sodę i szczyptę soli. Następnie dodajemy szpinak, kefir, banana, miód i olej. Blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.
  2. Ciasto wlewamy na rozgrzaną patelnię wysmarowaną odrobiną oleju. Smażymy małe pankejki na średnim ogniu, po około 3 minuty z każdej strony. Podajemy z owocami w formie musu i/lub kawałków.
Wskazówki
  1. Podana ilość wystarczy na przygotowanie ok. małych 10 placków. Jedna porcja to 5 placków, ale spokojnie można się najeść mniejszą ilością.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

zdrowe placki szpinakowe z owocami

zdrowe placki szpinakowe z owocami

pancakes kalorie