Niewymagające obiady i desery to ostatnio moja specjalność. W weekend przygotowałam budyń z galaretką owocową – aż dziwne, że nie wpadłam wcześnej na to proste, ale genialne połączenie!  Oczywiście możecie zamiast budyniu z paczki (akurat ten, którego użyłam jest całkiem w porządku) użyć puddingu z kaszy jaglanej. Wszystko zależy od czasu i zapasów kuchennych. Porcja deseru (czyli 1/3 całości) to ok. 300 kcal, w zależności od tego jakich owoców użyjecie. Ja użyłam mieszanki, w której były truskawki, maliny i porzeczki. Nie bójcie się mrożonek – zimą świetnie zastępują świeże owoce, i wbrew temu co się sądzi nie są uboższe w witaminy.

 

Prosty deser owocowy
Porcje 3
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 450 g owoców mrożonych (lub świeżych w sezonie), najlepiej w różnych kształtach i kolorach
  2. 1 opakowanie budyniu jaglanego waniliowego bez cukru (lub zwykłego)
  3. 500 ml mleka
  4. 2 opakowania galaretki truskawkowej bez cukru (2x14g)
  5. 3 łyżki ksylitolu lub erytrolu
Przygotowanie
  1. Galaretki zalej 700 ml gorącej wody, dodaj 1 łyżkę (lub więcej w przypadku kwaśnych owoców) ksylitolu, dokładnie wymieszaj do rozpuszczenia. Odstaw do lekkiego stężenia.
  2. Budyń przygotuj wg instrukcji na opakowaniu w 500 ml mleka (w trakcie dodaj 2 łyżki ksylitolu). Przelej do dużych szklanek.
  3. Na budyń wysyp owoce, następnie zalej tężejącą galaretką. Wstaw do lodówki.
Wskazówki
  1. Użyłam galaretki z celiko, która jest mniejsza niż standardowa (14g/opak) - sprawdź gramaturę użytej galaretki przed przygotowaniem deseru
  2. Jeśli używasz kwaśnych owoców (maliny, porzeczki) dodaj więcej słodzika
  3. Pamiętaj, żeby budyń zalewać przestudzoną, lekko tężejącą galaretką (jeśli stężała za bardzo, lekko ją podgrzej).
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
Szybki prosty zdrowy deser owocowy

Szybki prosty zdrowy deser owocowy