Pewnie zastanawiacie się, w czym dzisiejsze pączki są lepsze od tradycyjnych i po co w ogóle tak wydziwiać 😀 I dlaczego właściwie jest w nich batat? Już Wam mówię. Po pierwsze nie zawierają jajek i mleka krowiego (choć można użyć krowiego mleka zamiast roślinnego), są więc dobre dla alergików i wegan, którzy nie wyobrażają sobie Tłustego Czwartku bez choćby jednego pączka. Po drugie są bardziej sycące niż tradycyjne pączki, przez co łatwiej poprzestać na jednym czy dwóch. Po trzecie są pieczone, a nie smażone na głębokim tłuszczu, za co Wasz układ pokarmowy na pewno podziękuje. A dodatek słodkiego ziemniaka zapewnia ładny kolor i odpowiednią konsystencję oraz pozwala na zmniejszenie ilości dodanego cukru. Pamiętajcie, żeby użyć polewy czekoladowej lub ewentualnie lukru, np. z ksylitolu – podbijecie w ten sposób walory smakowe. Pączki może nie maję idealnego kształtu, ale to wina moich zdolności manualnych (a raczej ich braku). Wierzę, że Wam pójdzie lepiej 🙂 A i ostrzegam – naprawdę ciężko im się oprzeć!

 

Pieczone pączki z batata
Porcje 13
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 260 g mąki pszennej typ 450
  2. 130 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  3. 100 ml ciepłego mleka roślinnego lub krowiego
  4. 25 g drożdży
  5. 2 łyżki cukru
  6. 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  7. szczypta soli
  8. 200 g purée z batatów (1 dużego batata piecz do miękkości ok 30 minut w 180 stopniach, następnie obierz ze skórki i zmiksuj blenderem)
  9. 110 g oleju kokosowego
Polewa
  1. 1 tabliczka gorzkiej czekolady, minimum 70% kakao, najlepiej z niewielką ilością cukru (lub bez)
  2. 10 g oleju kokosowego
Przygotowanie
  1. Przygotuj zaczyn - drożdże rozpuść w ciepłym (nie gorącym) mleku (60 g), dodaj cukier (1 łyżka) i białą mąkę (3 łyżki). Wymieszaj, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut.
  2. Wszystkie składniki oprócz batata i oleju wymieszaj, dodaj wyrośnięty zaczyn. Wyrabiaj ciasto przez kilka minut.
  3. Stopniowo po 1 łyżce dodawaj do ciasta wystudzone puree z batata, cały czas je wyrabiając.
  4. Następnie dodawaj stopniowo olej, także wyrabiając ciasto, aż przestanie się kleić do miski i będzie elastyczne.
  5. Przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na godzinę.
  6. Formuj rękoma pączki (lub wykrawaj kółka szklanką) i przekładaj na blaszkę z papierem do pieczenia. Pamiętaj, że jeszcze wyrosną, dlatego zostaw wolne przestrzenie.
  7. Odstaw pączki na 30 minut przykryte ściereczką. Po tym czasie piecz ok. 15 minut w 180 stopniach.
  8. Wyjmij z piekarnika i odstaw do wystudzenia.
  9. Przygotuj polewę - czekoladę z olejem rozpuść w kąpieli wodnej lub na małym ogniu. Mocz pączki w czekoladzie. Udekoruj wg uznania, np. migdałami albo suszonymi owocami.
Wskazówki
  1. Ciasto na początku wyrabiania będzie twarde - nie przejmuj się tym. stanie się miękkie i elastyczne po dodaniu oleju.
  2. Możesz użyć dowolnego oleju, nie musi być kokosowy.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
paczki pieczone zdrowe fit paczki pieczone zdrowe fit paczki pieczone zdrowe fit paczki pieczone zdrowe fit
fit paczek zdrowy przepis