Pamiętacie najprostszą zapiekaną owsiankę bez jajek i mleka? Dziś nieco inna wersja, bardziej egzotyczna za sprawą mango, chia i mleka kokosowego. Różni się od poprzedniej owsianki także konsystencją, jest „zbita”, trochę przypominająca ciasto. Wg mnie obie są przepyszne i warte wypróbowania 😉

Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka)
Porcje 4
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 2 łyżki nasion chia (20 g)
  2. 2 szklanki mleka kokosowego (500 g)
  3. 2 szklanki płatków owsianych (220 g)
  4. 1 czubata łyżeczka cynamonu
  5. 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  6. 2 łyżki migdałów lub orzechów włoskich (30 g)
  7. 2 garści szklanki płatków kokosowych (50 g)
  8. sok z 1/2 cytryny
  9. 2 łyżki miodu/syropu (50 g)
  10. 2 sztuki mango
  11. garść mrożonych owoców leśnych
  12. opcjonalnie starte jabłko
Przygotowanie
  1. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni Celsjusza
  2. Wymieszaj 2 łyżki nasion chia z mlekiem i odstaw na kilka minut.
  3. W dużej misce wymieszaj płatki owsiane, cynamon, proszek do pieczenia, pokruszone migdały lub orzechy włoskie i płatki kokosowe. Dodaj pokrojone w kostkę mango, mrożone owoce, miód i sok z cytryny, zalej mlekiem z chia i wymieszaj.
  4. Przenieś owsiankę do dużego naczynia do pieczenia. Piecz przez 40-50 minut, aż się zarumieni.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka) Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka) Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka) Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka) Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka) Pieczona owsianka kokosowa (bez jajek i mleka)  owsianka kalorie