Chałwa to smak mojego dzieciństwa. Mogłam ją pochłaniać kilogramami, podobnie jak masło orzechowe. Tak się dobrze składa, że prawdziwa chałwa może być nie tylko pysznym, ale też wartościowym składnikiem diety. Podobnie jak tahini, chałwa składa się głównie z sezamu. Te małe nasionka obfitują w nienasycone kwasy tłuszczowe, są źródłem miedzi, manganu, wapnia, magnezu czy błonnika. Zawierają również sezaminę, która poprawia stan skóry i paznokci. Dlatego jeśli masz w domu pastę sezamową, dodaj ją czasem do owsianki, jaglanki, koktajlu czy nawet zamiast masła do kanapek. Nie tylko poprawisz smak posiłku, ale też wzbogacisz go w wartości odżywcze.

Chałwowa jaglanka z owocami
Porcje 3
Oceń
Drukuj
Czas przygotowania
20 min
Czas przygotowania
20 min
Składniki
  1. 1 szklanka kaszy jaglanej (185 g)
  2. 2 szklanki mleka roślinnego (500 ml)
  3. szczypta soli
  4. 2 łyżki tahiny (pasta sezamowa, nadaje chałwowy posmak) (24 g)
  5. 2 łyżki syropu klonowego (lub innego) (20 g)
  6. szczypta cynamonu
  7. garść owoców leśnych (u mnie mrożone jeżyny) zmiksowanych na mus z 2 łyżkami mleka roślinnego
  8. garść malin do przybrania (60 g)
  9. 1 łyżka migdałów (15 g)
Przygotowanie
  1. Kaszę jaglaną przepłucz kilkukrotnie gorącą wodą, żeby pozbyć się goryczki.
  2. Zalej kaszę w rondelku z grubym dnem mlekiem roślinnym, dodaj sól. Gotuj na wolnym ogniu aż kasza wchłonie płyn, cały czas mieszając.
  3. Ugotowaną kaszę wymieszaj z cynamonem, syropem i pastą sezamową.
  4. Przełóż do miseczek, polej musem owocowym, posyp malinami i pokruszonymi migdałami.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
Chałwowa jaglanka z owocami Chałwowa jaglanka z owocami
jaglanka kalorie