Rzadko wrzucam dla Was propozycje pełnych zestawów obiadowych, a wiem że często przeglądacie bloga w poszukiwaniu właśnie takich pomysłów. Wychodząc naprzeciw waszym oczekiwaniom przygotowałam bardzo łatwy przepis na przepysznego kurczaka i ogórki w nowym wydaniu. Do tego świeża roszponka (może być oczywiście dowolna inna zielenina, np. szpinak czy rukola) i komosa ryżowa. Jest superzdrowo i dość szybko. Taki obiad spokojnie możecie przygotować w podwójnej porcji na dwa dni. Na końcu wpisu jak zwykle znajdziecie kalorie i makroskładniki.

Pierś z kurczaka w sezamie, ostre ogórki, roszponka, komosa ryżowa
Porcje 1
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. PIERŚ Z KURCZAKA W SEZAMIE
  2. - Mielona słodka papryka - 1 łyżeczka
  3. - Pieprz czarny mielony - szczypta
  4. - Sól - szczypta
  5. - Olej rzepakowy - 0,5 łyżki
  6. - Sezam - 1 łyżka
  7. - Filet z piersi kurczaka (bez skóry) - 150 g
  8. OSTRE OGÓRKI
  9. - Cebula czerwona - 1/4 sztuki
  10. - Ogórek długi - 1 szt
  11. - Mielona papryka chili - duża szczypta
  12. - Syrop klonowy - 1 łyżka
  13. - Sól - szczypta
  14. - Ocet jabłkowy z dojrzałych jabłek - 1 łyżeczka
  15. Dodatkowo 70 g komosy ryżowej i garść roszponki
Pierś kurczaka
  1. Pierś pokrój na male kawałki, dopraw solą, pieprzem i słodką papryką w proszku a następnie obtocz w sezamie.
  2. Rozgrzej olej na patelni i usmaż kurczaka na złoty kolor, tj około 2 minuty z każdej strony
Ogórki
  1. Ogórki pokrój w grube plastry. Polej sosem przygotowanym z syropu, octu, ostrej papryki i soli. Dodaj drobno posiekaną cebulkę.
Komosa
  1. Komosę przepłucz na gęstym sitku. Następnie zalej dwukrotnie większą ilością wody (2 szklanki wody na 1 szklankę komosy) i ugotuj do miękkości.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

prosty i dietetyczny obiad

prosty i dietetyczny obiad