Zdrowe śniadania to nie tylko owsianka i kasza jaglana. Mamy cały wachlarz możliwości, w tym także kanapki. Odnośnie kanapek – wciąż walczę z mitem że od chleba tyjemy. Pamiętajcie, tyjemy od nadmiaru kalorii i niewłaściwie zbilansowanej diety. W zdrowej kuchni znajdzie się miejsce i na chleb, i na równie „złe” ziemniaki czy makaron 😉 Pod warunkiem, że to porządny produkt. Przede wszystkim unikajcie barwiących dodatków jak karmel czy słód jęczmienny. Zawsze szukajcie chleba z krótką listą składników (mąka, woda, sól, zakwas ewentualnie drożdze), najlepiej graham, razowego lub pełnoziarnistego (o ile nie ma przeciwwskazań zdrowotnych). Taki chleb możemy przygotować np. w formie grzanek z awokado i jajkiem. Pamiętajcie tylko, żeby wybrać dojrzałe awokado – w przeciwnym wypadku możecie się rozczarować. Jak wybrać dobre awokado? – odsyłam Was tutaj.

Zdrowe tosty z awokado i jajkiem
Porcje 1
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 2 kromki pełnoziarnistego chleba
  2. 1/2 dojrzałego, miękkiego awokado
  3. 1 garść roszponki, rukoli lub szpinaku
  4. 2 łyżeczki musztardy Dijon
  5. 2 jajka
  6. mały kawałek drobno posiekanej czerwonej cebuli
  7. sok z cytryny
  8. sól, pieprz
Przygotowanie
  1. Awokado pokrój w plasterki i skrop sokiem z cytryny.
  2. Chleb zgrlluj na patelni bez tłuszczu (lub odpiecz w tosterze/piekarniku)
  3. Posmaruj każdą z grzanek musztardą. Następnie ułóż na każdej z nich awokado i posyp roszponką lub innymi liśćmi. Dodaj cebulę,
  4. Na rozgrzaną patelnię z nieprzywierającą powłoką ostrożnie wbij 2 jajka. Następnie zmniejsz ogień i smaż do czasu, aż białka jajek będą ścięte (ok. 3 minuty).
  5. Przy pomocy kuchennej łopatki delikatnie przełóż jajka na tosty. Przypraw solą i pieprzem.
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

zdrowe tosty z awokado i jajkiem zdrowe tosty z awokado i jajkiem zdrowe tosty z awokado i jajkiem zdrowe tosty z awokado i jajkiem zdrowe tosty z awokado i jajkiem
toty z awokado kalorie