Ten sos jest niesamowity – nie sposób go nie pokochać. Jest prosty w przygotowaniu, składa się tylko z kilku składników, a w dodatku smakuje jak karmel, mimo że nie zawiera szkodliwego cukru. Do czego można użyć tego cuda? Np. do polania naleśników, owsianki, ciasta lub tak jak ja to zrobiłam – do brązowego ryżu z prażonymi jabłkami i cynamonem. Rewelacja!

Zdrowy sos karmelowy bez cukru
Oceń
Drukuj
Czas przygotowania
30 min
Czas gotowania
5 min
Czas przygotowania
30 min
Czas gotowania
5 min
Składniki
  1. 200 g suszonych daktyli
  2. mleko roślinne niesłodzone - u mnie kokosowe, 1 szklanka (możesz potrzebować mniej lub więcej)
  3. szczypta soli
  4. 1 łyżeczka olej kokosowego
Przygotowanie
  1. Daktyle namocz w bardzo gorącej wodzie i odstaw na pół godziny, żeby zmiękły. Następnie dokładnie odsącz.
  2. Wrzuć wszystkie składniki do blendera kielichowego (mleko wlewaj stopniowo podczas blendowania) i miksuj kilka minut aż uzyskasz gładką konsystencję.
  3. Przelej do słoiczka i przechowuj w lodówce kilka dni.
Wskazówki
  1. Możesz użyć dowolnego mleka roślinnego - ja użyłam kokosowego, ale możesz wybrać bardziej neutralne w smaku jak np. ryżowe (unikaj tych dosładzanych)
  2. Krem w zależności od upodobań i przeznaczenia możesz przygotować w wersji gęstej lub bardziej lejącej, dlatego dolewaj mleko stopniowo aż uzyskasz pożądaną konsystencję.
  3. Użyłam oleju kokosowego nierafinowanego, ale jeśli chcesz uniknąć posmaku kokosa użyj rafinowanego
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

zdrowy sos karmelowy bez cukru zdrowy sos karmelowy bez cukru zdrowy sos karmelowy bez cukru zdrowy sos karmelowy bez cukru zdrowy sos karmelowy bez cukru zdrowy sos karmelowy bez cukru