Zastanawialiście się kiedyś, jak urozmaicić swoje śniadanie i tchnąć odrobinę życia w nudne kanapki, a przy okazji uczynić je (jeszcze) zdrowszymi? Jeśli tak, to mam coś dla Was – chleb z hummusem i marchewką. Brzmi dziwnie? Przekonam Was, że to nietypowe połączenie jest pyszne i idealnie nadaje się na pierwszy posiłek! Ten przepis znalazłam w książce “Poniedziałki bez mięs” autorstwa rodziny McCartney (swoją drogą polecam) i stwierdziłam, że koniecznie muszę go wypróbować. Jeśli chodzi o hummus (tj. pastę z cieciorki) możecie w ramach pójścia na łatwiznę użyć gotowego (obecnie do kupienia w prawie każdym markecie), choć oczywiście najlepiej przygotować samemu 🙂  

 

Zdrowe kanapki z hummusem i marchewką
Porcje 3
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 1 łyżeczka oleju do smażenia (np. kokosowego)
  2. 1 duża starta na grubych oczkach marchewka
  3. kawałek posiekanej papryczki chili
  4. 1 łyżeczka kminku
  5. 1/2 czerwonej cebuli
  6. 3 kromki chleba (np. żytni razowy)
  7. 100 g hummusu naturalnego
  8. sól, pieprz
Przygotowanie
  1. Na rozgrzanym oleju podsmaż startą marchewkę z kminkiem, bardzo drobno posiekaną cebulką i ostrą papryczką. Smaż krótką chwilę, aż cebula się zeszkli. Odstaw do przestygnięcia.
  2. W tym czasie posmaruj chleb hummusem. Na to połóż zawartość patelni, posyp solą, pieprzem lub ewentualnie innymi przyprawami. Możesz udekorować zieleniną, np. natką pietruszki i kawałkami cebuli. Smacznego!
Wskazówki
  1. Możesz użyć gotowego hummusu ze sklepu, mój był z Lidla
  2. Żeby zaoszczędzić trochę cennego czasu rano, zetrzyj marchewkę dzień wcześniej np. do obiadu i zostaw trochę do najbliższego śniadania
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
przepis na nietypowe kanapkiprzepis na nietypowe kanapkizdrowe kanapki z hummusemzdrowe kanapki

Energia (1 kanapka) Białko Tłuszcz Węglowodany Błonnik
226 kcal 4,3 g 12 g 21 g 5 g