Smażone banany to niesamowicie prosty, ale efektowny deser. Do jego przygotowania możecie użyć zwykłych, łatwodostepnych bananów, ale ja chciałam spróbować czegoś innego, więc postawiłam na plantany (banany warzywne). Czym dokładnie są? Do złudzenia przypominają dobrze nam znane banany, ale jest parę rzeczy, którymi się różnią:

  • są większe
  • mają grubszą skórkę i bardziej kanciasty kształt po przekrojeniu
  • mają więcej skrobi, a mniej cukru (szczególnie niedojrzałe zielone)
  • raczej nie nadają się do spożycia na surowo (chyba że mocno dojrzałe), ale są idealne do obróbki termicznej – nie rozpadają się

Banany warzywne są bogate w potas, magnez, witaminy z grupy B. Od czasu do czasu pojawiają się np. w większych marketach, warto na nie polować bo są naprawdę smaczne po usmażeniu. Zielone plantany nie są zbyt słodkie, mają dużo skrobi i z tego powodu bliżej im do ziemniaków niż do słodkich, miękkich bananów. Nie powinny być spożywane na surowo, ale za to po obróbce termicznej świetnie sprawdzają się w daniach wytrawnych. Z kolei żółte, czyli te bardziej dojrzałe i słodkie pasują do deserów, stąd też dzisiaj użyłam właśnie takich.

smażone plantany
Porcje 2
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 2 dojrzałe (żółte z ciemnymi plamkami) plantany
  2. 4 łyżeczki oleju kokosowego
  3. szczypta soli
  4. 4 łyżeczki syropu klonowego, miodu lub innego płynnego słodzidła
  5. duża szczypta cynamonu
  6. garść orzechów - np. pekanów albo włoskich
Przygotowanie
  1. Plantany obierz i przekrój wzdłuż na pół
  2. Rozgrzej olej na patelni, połóż na to plantany, posyp sola. Smaż ok. 4-5 minut z każdej strony, aż się zarumienią
  3. Przełóż na talerz, polej syropem, posyp cynamonem i pokruszonymi orzechami. Jedz koniecznie na ciepło 😉
Wskazówki
  1. zamiast plantanów mozesz użyć zwykłych bananów, ale nie mogą być zbyt dojrzałe bo się rozpadną
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/

Smażone plantanySmażone bananySmażone banany