Dziś kolejny przykład na to, że pizza może być zdrowa. Ok, może to ciasto nieco odbiega od tego co znajdziemy w prawdziwej, włoskiej pizzerii, ale wierzcie mi że w tym wypadku inne nie znaczy gorsze. Kiedy dodamy do tego ser i warzywa, uzyskamy naprawdę fajny i smaczny zamiennik pizzy, który możemy jeść bez wyrzutów sumienia. Ciasto zrobione z komosy jest niesamowicie zdrowe, a dodatek kolorowych warzyw nie tylko podbija wartość odżywczą, ale też cieszy oko. Zdecydowanie warto spróbować! 😉

Kolorowa pizza z komosy ryżowej
Porcje 8
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 200 g komosy ryżowej białej
  2. 2-3 łyżeczki suszonych ziół (oregano, majeranek, bazylia, tymianek)
  3. sól, pieprz
  4. 1 łyżeczka octu jabłkowego
Dodatki
  1. 2-3 łyżki passaty pomidorowej (lub przecieru ze słoiczka/dobrej jakości ketchupu/sosu pomidorowego)
  2. 150 g mozzarelli
  3. papryka - 1/3 czerwonej, 1/3 zielonej i 1/3 żółtej
  4. 1/3 czerwonej cebuli
Przygotowanie
  1. Komosę przesyp do naczynia i zalej zimną wodą (na wysokość kilku cm ponad ziarna). Odłóż na 8-10 godzin, żeby wchłonęła płyn.
  2. Odsącz i przepłucz komosę, następnie zblenduj ją z przyprawami i octem.
  3. Przelej masę do okrągłej formy o średnicy 24 cm. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni C na ok. 15 minut.
  4. W tym czasie przygotuj dodatki - umyte warzywa pokrój w bardzo drobną kostkę, mozzarelle porwij na kawałki.
  5. Kiedy spód zrobi się twardy i chrupiący, wyjmij pizzę na chwilę z piekarnika . Posmaruj ją przecierem pomidorowym, posyp serem i ewentualnie warzywami (ja dodaje warzywa dopiero po wyjęciu z piekarnika, wole je na surowo). Zapiekaj kilka minut aż ser się rozpuści. Wyjmij z piekarnika i odczekaj kilka minut, żeby ciasto trochę stwardniało. Smacznego!
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
 pizza z komosy ryżowej pizza z komosy ryżowej dietetyczna pizza z komosy ryżowej dietetyczna pizza z komosy ryżowejbez_tytulu_1