Faszerowane cukinie to świetny pomysł na czyszczenie lodówki, tym bardziej że w zasadzie możemy je nadziać większością warzyw, na które nie mamy pomysłu. Do tego kasza, sos i mamy pełen obiad, który zdecydowanie należy do kategorii tych zdrowych 😀 Wracając do kaszy – ja wybrałam jaglaną, ale gryczana niepalona lub nawet komosa z powodzeniem także się sprawdzą.

 

Dietetyczne cukinie faszerowane warzywami i kaszą
Porcje 5
Oceń
Drukuj
Składniki
  1. 5 średnich cukinii
  2. 50 g kaszy jaglanej
  3. 3 papryki (najlepiej w różnych kolorach)
  4. 1/2 czerwonej cebuli
  5. 3 łyżki kukurydzy z puszki
  6. garść oliwek
  7. zielenina do przybrania, np. bazylia, natka pietruszki
Sos
  1. 1/2 szklanki passaty pomidorowej
  2. 2 łyżki pasty sezamowej tahini
  3. 1/4 szklanki wody
  4. sok z 2 limonek
  5. 1 łyżeczka syropu klonowego
  6. szczypta ostrej papryki
  7. sól, pieprz
Przygotowanie
  1. Ugotuj kaszę jaglaną, następnie odstaw do przestygnięcia.
  2. Przygotuj farsz - pokrój paprykę i cebulą w drobną kostkę, wymieszaj z kukurydzą, przekrojonymi na pół oliwkami i ugotowaną wcześniej kaszą.
  3. Cukinie przekrój wzdłuż na pół, następnie wydrąż łyżeczką miąższ. Możesz go użyć do farszu lub odłożyć na później, np. na placki.
  4. Nadziej cukinie farszem i piecz ok. 30 minut (lub więcej w zależności od wielkości cukinii) w 180 stopniach Celsjusza.
  5. W czasie pieczenia przygotuj sos, blendując wszystkie składniki (możesz też połączyć je w słoiczku lub shakerze). Dopraw solą i pieprzem wg uznania.
  6. Cukinie podawaj na ciepło, polane sosem. Smacznego!
powiedz dietom nie http://www.powiedzdietomnie.pl/
Dietetyczne cukinie faszerowane przepisDietetyczne cukinie faszerowane przepis Dietetyczne cukinie faszerowane przepis Dietetyczne cukinie faszerowane przepis Dietetyczne cukinie faszerowane przepis Dietetyczne cukinie faszerowane przepis15239306_10208034886210118_1549206710_n