Dziś chciałabym podzielić się z Wami jednym z moich ulubionych przepisów na odżywczy obiad. Pewnie wiecie, że uwielbiam posiłki, które spełniają trzy warunki: są proste, szybkie i oczywiście zdrowe. Ten obiad wpisuje się w moje upodobania idealnie! Świetnie się sprawdza, kiedy mamy mało czasu, ale nie chcemy porzucać naszych zdrowych nawyków. No i ta piękna, intensywnie zielona barwa… nie sposób przejść obojętnie 🙂

 

makaron z awokado dietetyczny fit przepis

 Składniki (1-2 porcje):

  • 1 dojrzałe, miękkie awokado
  • sok z 1 limonki
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1-2 łyżeczki oleju/oliwy
  • garść świeżej bazylii
  • 5 sztuk orzechów, np. włoskich
  • sól, pieprz
  • plus 100 g makaronu (użyłam makaronu barwionego szpinakiem, ale pełnoziarniste penne czy spaghetti też się sprawdzi)
Mielimy (za pomocą blendera ręcznego lub malaksera) pokruszone orzechy, miąższ z awokado, bazylię i obrany ząbek czosnku. Zalewamy sokiem z limonki i olejem, znów miksujemy. Powstaje nam gęsta pasta, którą doprawiamy solą i pieprzem według uznania. Następnie pesto mieszamy z ugotowanym makaronem i gotowe. Smacznego!

 

Awokado to produkt, który bez dwóch zdań powinien znaleźć się w zdrowej diecie. Zawiera mnóstwo dobroczynnych kwasów tłuszczowych, które m.in. budują zdrowie serca, obniżają ciśnienie krwi czy wspomagają pracę mózgu. Warto też wspomnieć, że awokado praktycznie nie kumuluje pestycydów, dlatego nie musimy obawiać się zakupów w supermarkecie. Każdemu, kto jeszcze go nie próbował, radzę nie zrażać się lekko mdłym smakiem. Cała magia polega na odpowiednim doborze pozostałych składników. Możemy zrobić pastę kanapkową z papryką, czosnkiem i sokiem z limonki, a możemy też spróbować słodkiego musu czekoladowego, przypominającego Nutellę. Ten zielony owoc to naprawdę wszechstronne cudo, któremu zdecydowanie warto dać szansę. Po więcej informacji odsyłam Was do wpisu, w którym wyjaśniam jak wybrać dobre awokado oraz podaje przykładowe przepisy z jego wykorzystaniem (klik)
makaron z awokado dietetyczny fit przepis