Planowałam dziś trochę zaszaleć w kuchni, ale koniec końców wygrała prostota – zupa krem. Pisałam już wielokrotnie, jak bardzo lubię tego typu zupy. Szczególnie te proste w przygotowaniu, szybkie i lekkie. Jak ta – zupa z czerwonej papryki. Zawiera dużo błonnika, a przy tym jest niskokaloryczna. Na kolację lub jako pierwsze danie obiadowe. Pycha!

Składniki:

  • 7 czerwonych papryk
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1,5 l wywaru warzywnego (użyłam wywaru z ekologicznej kostki rosołowej)
  • sól, pieprz
1. Piekarnik rozgrzej do 200 stopni C.
2. Paprykę umyj, skrop oliwą i ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
3. Wstaw do piekarnika na ok. 30 minut – papryka powinna być pomarszczona i lekko brązowa
4. Po upieczeniu przykryj na 15 minut folią, następnie obierz ze skórki. Pozbądź się także ogonków i gniazd nasiennych.pieczona papryka
5. Podsmaż na odrobinie oliwy czosnek i cebulę.
6. Papryki wrzuć do wywaru, dodaj czosnek i cebulę.
7. Gotuj 10-15 minut.
8. Zblenduj zupę na gładko, dopraw do smaku.
9. Możesz podać z pestkami słonecznika i  świeżymi ziołami.
Całość zawiera:
583 kcal; 28,5 g białka;  27,5 g tłuszczów;  114 g węglowodanów;  31,8  g błonnika