Chciałabym przedstawić Wam prosty i szybki sposób na wzbogacenie soku w witaminę C. Wystarczy dodać do niego natki pietruszki, która jest jest jednym z najobfitszych źródeł tej witaminy. Napój polecam głównie osobom zestresowanym, starszym, palącym papierosy, pijącym alkohol, sportowcom oraz diabetykom, ponieważ to właśnie u nich wzrasta zapotrzebowanie na wit. C.

Bez natki porcja soku zawiera 89.73 mg witaminy, natomiast po dodaniu pietruszki ma już 143.06 mg. Dodatkowo wzbogacamy napój w witaminę E, beta-karoten, kwas foliowy i wiele minerałów.

Jakie właściwie funkcję pełni w/w witamina w organizmie? Przeróżne. np. chroni nas przed starzeniem i nowotworami, przyspiesza gojenie ran, reguluje ciśnienie krwi oraz pomaga wchłaniać wapń i żelazo. Co ciekawe, ginie ona bardzo szybko w wyniku ogrzewania, dlatego warzywa i owoce lepiej spożywać na surowo.

Witamina C w pojedynczych, większych dawkach nie jest szkodliwa, ale pamiętajmy, że spożywanie przez dłuższy czas wysokich dawek może prowadzić do kamieni na nerkach. Napój pokrywa w 200 % dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, stąd też taki witaminowy zastrzyk sprawiajmy sobie od czasu do czasu;)

Składniki (1 porcja)

  • 1 natka pietruszki
  • 1 pomarańcza
  • 1 jabłko
  • 0,5 l wody mineralnej (u mnie gazowana)

Wszystko miksujemy na gładką masę, w razie potrzeby dolewamy wody.

koktajl pietruszkowy z pomarańczą