Chciałabym przedstawić Wam prosty i szybki sposób na wzbogacenie soku w witaminę C. Wystarczy dodać do niego natki pietruszki, która jest jest jednym z najobfitszych źródeł tej witaminy. Napój polecam głównie osobom zestresowanym, starszym, palącym papierosy, pijącym alkohol, sportowcom oraz diabetykom, ponieważ to właśnie u nich wzrasta zapotrzebowanie na wit. C.

Bez natki porcja soku zawiera 89.73 mg witaminy, natomiast po dodaniu pietruszki ma już 143.06 mg. Dodatkowo wzbogacamy napój w witaminę E, beta-karoten, kwas foliowy i wiele minerałów.

Jakie właściwie funkcję pełni w/w witamina w organizmie? Przeróżne. np. chroni nas przed starzeniem i nowotworami, przyspiesza gojenie ran, reguluje ciśnienie krwi oraz pomaga wchłaniać wapń i żelazo. Co ciekawe, ginie ona bardzo szybko w wyniku ogrzewania, dlatego warzywa i owoce lepiej spożywać na surowo.

Witamina C w pojedynczych, większych dawkach nie jest szkodliwa, ale pamiętajmy, że spożywanie przez dłuższy czas wysokich dawek może prowadzić do kamieni na nerkach. Napój pokrywa w 200 % dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, stąd też taki witaminowy zastrzyk sprawiajmy sobie od czasu do czasu;)

Składniki (1 porcja)

  • 1 natka pietruszki
  • 1 pomarańcza
  • 1 jabłko
  • 0,5 l wody mineralnej (u mnie gazowana)

Wszystko miksujemy na gładką masę, w razie potrzeby dolewamy wody.

koktajl pietruszkowy z pomarańczą

  • Ale fajny, prosty i zdrowy przepis 🙂

  • niestety nie lubię pietruszki 🙁

  • Musze wreszcie zrobic warzywno-owocowy koktajl-samo zdrowie:)

  • Ma śliczny kolor i napewno spróbuję:)

  • Nie przepadam za natką,ale starm się ją dodawać do się do większości potraw. Na pewno skuszę się na koktajl,super pomysł 😉

  • Ten zielony koktajl to bomba witaminowa. Uwielbiam natkę pietruszki i bardzo chętnie wypróbuję ten przepis.

  • a ja uwielbiam pietruszkę! przepis jest bardzo fajny i mam nadziej e go niedługo wypróbować!

  • Cześć, zapraszam na mój blog. Piszę o zdrowiu, ruchu i fitnesie oraz o prawidłowym odżywianiu i diecie. Znajdziesz tu wiele porad i sposobów jak mądrze ćwiczyć. Poznasz tajniki motywacji, poczytasz o tym jak ważna jest aktywność fizyczna, w każdym wieku powinno się ćwiczyć. Brak aktywności prowadzi do wielu ciężkich chorób. Zajrzyj na bloga, a dowiesz się jakich składników potrzebuje Twój organizm, żeby dobrze funkcjonował.

  • Witaj,ale tu u CIEBIE pięknie,zdrowo i kolorowo.Jestem zachwycona.Jeśli pozwolisz to rozgoszczę się i pozostanę na dłużej.W wolnej chwili zapraszam w odwiedziny do Dobrych Czasów.Pozdrawiam wiosennie,dodam tylko,że Twoje fotki są bardzo ładne.J.

  • nie nie nie nie, niecierrrrpie pietruszki! okropność!

  • pyszotka, wiesz jak ja robię- jabłko, maślanka, pietruszka i truskawki pychotka:)

  • uwielbiam wszystko co zdrowe 😉

  • Strasznie nie lubię natki pietruszki, ale chyba czas aby to zmienić, a ten koktajl to dobry pretekst 🙂

  • Anonimowy

    genialne te przepisy